onsdag 15 juni 2011

Poesi

Här kommer en dikt Kärlekens alkemi av Rumi obeskrivligt vackert skrivet  jag läser den samtidigt som jag hör Terry Mac Almons ....I came to worship you.....då förflyttas jag till en annan värld jag gör ofta dessa resor jag tar hörlurar på för ej störa familjen vi har alla olika musiksmak





citat börjar Kärlekens alkemi av Rumi

Du kommer till oss från en annan värld
Från bortom stjärnornas och rymdens tomrum
Översinnlig ,ren , ofattbart vacker,
för du med dig kärlekens innersta väsen.
Du förvandlar alla  som berörs av dig .
Värdslig oro , bekymmer och sorger, upplöses i din närvaro,
bringar glädje
Till styrande och styrd,
Till bonde och kung
Du är alkemins mästare.
Du tänder kärlekens eld
i himmel och jord
i hjärta och själ
hos varje varelse
Genom din kärleks verk
blir vara och icke-vara ett
Alla motsatser förenas.
Allt profant blir heligt igen


slut citat dikt
Kärlekens alkemi av Rumi


...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.